12 Mayıs 2021 itibariyle Covid-19 ile mücadelede aşılanan sayısı 25.358.391 kişiye ulaştı.

a İmsak Vakti 02:00
İstanbul 18°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
https://www.filbox.com.tr/

Dehşete düşüren deprem açıklaması: “Eğer 20 yılı aştıysa…”

Kocaeli Üniversitesi (KOÜ) Mühendislik Fakültesi Geoteknik Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Sami Arsoy, “Nitelikli mühendislik hizmeti görmüş bir binada depremin kendisinden korkmaya gerek yok.” dedi. İzmit Kent Konseyince İzmit Belediyesi Deprem Müzesi‘nde düzenlenen “deprem” panelinde konuşan Arsoy, depremin yer kabuğu içerisinde enerji boşalması olarak ortaya çıktığını ve farklı yönlerde hareket ettiğini söyledi. İnşaat mühendislerinin, yapıların depremle gelen ivmeyi tolere etmesi için hesaplar yaptığını dile getiren Arsoy, bunların arasında ulaşım yapıları, barajlar, istinat duvarları ve binalar gibi büyük yapılar olduğunu kaydetti.

”Depremin hemen sonrasında ulaşım aksıyor”

Arsoy, modern şehirlerin köprüsüz düşünüleyemeyeceğini belirterek, “Köprüler deprem nedeniyle yıkılırsa üzerindeki araçlarda bulunanlar da hayatlarını kaybedebiliyorlar. Depremin hemen sonrasında ulaşım aksıyor. İnşaat mühendisliği kısmıyla ilgili köprüyü yaptıktan sonra belli aralıklarla kontrol etmek ve bakımdan geçirmek gerekiyor. Ortalama bir köprü 75 yıl hizmet vermek için tasarlanır ama o köprüyü 75 yıl boyunca kendi haline bırakmamak gerekiyor. Gözden geçirmek yeterli değil, kayıt altında tutulması lazım.” diye konuştu.

Barajların da şehirlerde bulunan önemli büyük yapılardan olduğunu vurgulayan Arsoy, şöyle devam etti:

Barajlar depreme yenildiği zaman fonksiyonunu kaybediyor. Tamamen bir baraj yıkılsa ne olur? Barajın tuttuğu bütün su serbest kalıyor ve önünde ne varsa sular altında kalıyor. Depremde hasar gören yapıların altında kalanların bir de sular altında kaldığını düşünün. Yine içme suyu sağlıyorsa o sudan mahrum kalıyorsunuz. Yine bunların periyodik bakımlarının yapılması gerekiyor. Bu durumlarda ülke olarak kötü değiliz ama daha alacak mesafemiz var.”

”Binaların 40-50 yıl bir ekonomik ömrü var”

Prof. Dr. Arsoy, inşaat mühendisliği deyince insanın aklına ilk önce yaşadığı evin geldiğine işaret ederek, “Bina deyince de tek tip bir binada yaşamıyoruz. Bazılarımız iyi mühendislik hizmeti almış binalarda, bazılarımız mühendislik hizmeti alsa da oldukça yaşlı binalarda yaşıyor. Kimimiz de hiç mühendislik hizmeti almamış binalarda yaşıyor. Nitelikli mühendislik hizmeti görmüş bir binada depremin kendisinden korkmaya gerek yok. Binaların 40-50 yıl bir ekonomik ömrü var. Yapınız 40 yaşını aşmışsa ilk fırsatta yenilemeyi düşünmekte fayda var. Yani 20 yılı aşmışsa yavaş yavaş diğer imkanlardan yararlanmak lazım.” bilgisini paylaştı.

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Oktay’dan kararlılık vurgusu: Devam edilecek!

HIZLI YORUM YAP

0 0 0 0 0 0

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Sitemizi kullanarak çerez kullanımını kabul etmiş olursunuz.