03 Mart 2021 itibariyle Covid-19 ile mücadelede aşılanan sayısı 9.183.987 kişiye ulaştı.

a İmsak Vakti 06:04
İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Oyun satışları %35, alışveriş yapan kadınların sayısı %50 arttı

 

Türkiye’de milyonlarca oyuncuya erişen Oyunfor. com verilerine göre oyun satışları Ocak ve Şubat aylarına göre yüzde 35 artarken, tüm alışverişlerin yüzde 25’i kadınlar tarafından gerçekleştirildi.

“Oyunun vazgeçilmez adresi” Oyunfor. com, Mart ayında en çok harcama yapılan oyunlar ve oyun alışverişleriyle ilgili bilgileri paylaştı.

En çok mobil oyun harcaması yapılıyor

Türkiye’de oyun severler Mart ayında en çok mobil oyunlara ilgi gösterdi. Açıklanan verilere göre kadınların yüzde 65’i, erkeklerin ise %45’i mobil oyunlarla ilgili satın alma gerçekleştirdi. PC oyunları pastadan kadınlarda %30, erkeklerde %35 pay alırken, konsol oyunları kadınlarda %5, erkeklerde ise %20 orana ulaştı.

Mart ayında en çok harcama yapılan oyunlar

Oyunfor. com verilerine göre 2020 yılının Mart ayında Türkiye’de oyun severlerin en çok alışveriş yaptığı oyunlar aşağıdaki şekilde listeleniyor.

1. PUBG Mobile

2. League of Legends

3. Game of Thrones

4. Lords Mobile

5. Call of Duty (Mobile)

2020’de oyun alışverişleri yüzde 50’den fazla büyüyebilir

Oyun satışları hakkında konuşan Oyunfor. com Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu, “Koronavirüs ile evde kaldığımız bu dönemde, oyunlara olan ilgi ciddi ölçüde artış gösteriyor. Daha önce Şubat ve Mart ayının ilk yarısına dair siparişlerin yüzde 30 arttığını açıklamıştık. Mart ayının toplamında bu artış yüzde 35’i yakaladı. 2019 sonunda, bu yıl için Türkiye’deki oyun alışverişlerinde yüzde 50 büyüme bekliyorduk; ancak ulaşılan alışveriş oranları, bu beklentinin da aşılabileceğini gösteriyor” dedi.

Toplam oyun harcamasının %25’ini kadınlar yaptı

Özellikle kadınların daha fazla oyun harcaması yaptığını belirten Dumanoğlu, önceki dönemde toplam alışverişin yüzde 10’unu yapan kadınların, Mart ayında toplamın %25’ini gerçekleştirdiğini söyledi. Dumanoğlu, PUBG Mobile ve Lords Mobile oyunlarının artan popülerliğini hem PC’de düşük özellikli sistemlerde çalışabilmesi ve mobil sürümlerinin olması hem de internet üzerinden çok oyunculu oynanabilmesinin evde kalanlar için olumlu bir sosyal etki yaratmasına bağladı.

40 yaş üstü, Games of Thrones’un oyununu daha çok sevdi
Son senelere damgasını vuran Game of Thrones dizisinin oyunu da son dönemde giderek daha fazla ilgi çekiyor. Tarayıcı üzerinden çalıştırılabilmesi sayesinde popüler diziyi pratik bir şekilde oyun dünyasına taşıyan yapım, yaş ortalaması en yüksek oyun olmasıyla da öne çıkıyor. Oyunfor. com verilerine göre Game of Thrones oyunu için alışveriş yapanların yüzde 25’i 40 yaş üzerinde.

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Avrupa ve Türkiye COVID-19’la mücadelede droneları etkili şekilde kullanıyor

HIZLI YORUM YAP

0 0 0 0 0 0

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Sitemizi kullanarak çerez kullanımını kabul etmiş olursunuz.