logo

Kanserin En Büyük Düşmanı Bitkiler

Kanserin En Büyük Düşmanı Bitkiler

KANSER HASTALIĞI BROKOLİ Brokoli selenyum, potasyum, kükürt ve diyet lifi bakımından oldukça zengindir.Aynı zamanda kansere neden olan hücrelere etki ederek ortadan kalkmasını sağlar. İdrar yolları, kalın bağırsak ve göğüs kanserine karşıda koruyucudur. Brokoli çiğ ya da buharda pişirilerek tüketilebilir.ÇÖREK OTU İçerisinde A, C, B1 ve B6 vitaminleri ile selenyum, çinko, magnezyum minerali içeren çörek otunun en önemli bileşimi ise thymol türevi thymoquinon’dur.Thymoquinon ise akciğer, baş-boyun, kalınbağırsak, karaciğer, karın zarı, lösemi, lenfoma, göğüs, pankreas, prostat ve yumuşak dokulu kanserlere faydalıdır. Çörekotu günde bir tatlı kaşığı tüketilebilir ancak hamile kadınların tüketilmesi önerilmez.?NAR İçeriğindeki C vitamini, polyphenol, demir ve potasyumla bağışıklık sistemini güçlendirir. Bunun yanında kolesterolü ve kan şekerini dengeler. Kanser hücreleri engeller. Nar, özellikle de prostat kanserinde etkilidir. Aynı zamanda kanser hücrelerinin çoğalma hızını yavaşlatır.KALP VE DAMAR SAĞLIĞI SOĞAN Soğan, kanı temizleme özelliğine sahiptir ve damar sertliğine yol açan kötü kolesterolü düşürür. İyi huylu kolesterolü ise yükseltir. Doğal bir antibiyotik olan soğan, potasyum minerali ile B ve C vitamini içerir.KETEN TOHUMU Keten tohumu, C, E ve K vitamini, kalsiyum, bakır ve demir mineralleri açısından zengindir. Aynı zamanda Omega-3 Yağ Asidi içeriği yüksektir. Keten tohumu kolesterolü dengeler, kan şekerini düzenler ve kalp-damar sağlığını korur.Keten tohumunu salata ve yoğurda 1 yemek kaşığı ekleyerek tüketebilirsiniz.ASPİR Antibakteriyel ve antioksidan özelliğe sahiptir. Kanı düzenler ve pıhtılaşmasını sağlar. Ancak kan sulandırıcı ilaç kullananların tüketmesi tavsiye edilmez. Bir gram aspir çiçeği bir bardak sıcak suda kaynatılıp içilebilir.ALZHEİMER TARÇIN Tarçın kokusunun hafızayı kuvvetlendirici etkisi bulunur. Tarçın tatlıların içinde ve çay olarak tüketilebilir. Tarçın yarım çay kaşığından fazla tüketildiğinde kabızlığa ve kan şekerinin düşmesine neden olur.ZERDEÇAL Hastalığın ilerlemesinde ve önlenmesinde büyük rol oynar. Zerdeçal yemeklere ve süte katılarak tüketilebilir. Ancak kan sulandırıcı ilaçla birlikte kullanılmaz.BADEM Badem, zengin E vitamini içerir ve günde 5-6 tane tüketilmesi hastalığın ilerlemesini önler. Bademi önerilen miktardan fazla tüketmek kilo, alerji ve kabızlığa yol açar.DİYABET TARÇIN Lif bakımından zengin olan tarçın, sindirimi kolaylaştırır ve kan şekerini dengeler. Tarçını baharat olarak veya bir fincan çay şeklinde tüketilebilir.BADEM Badem, yüksek lif ve zengin doymamış yağ içerir. Düşük karbonhidratlı olduğu için de düşük glisemik endekse sahiptir. Aynı zamanda kan şekerinin yükselmemesi ve uzun süre tokluk hissini hissetmeye yardımcı olur.PIRASA Yüksek besin lifi, A,C, K ve B6 vitamini içerir. Pırasa, pankreastan insülin salınımı uyararak kan şekerinin ve yüksek kolesterolü düşürür. Pişirirken de besin kaybına uğramaması için, buhar tercih edilmelidir.BAĞIŞIKLIK ZAYIFLIĞI SARIMSAK Doğal bir antibiyotiktir. Kalp ve bağışıklık sistemini güçlendirir, bağışıklık hücrelerini arttırır. Sarımsağı tansiyon hastalığı olan kişiler dikkatli kullanmalıdır.ZENCEFİL Zencefil, iltihap, kan pıhtılaşması, kolesterol ve kalp hastalıklarını olumlu etkiler. Aynı zamada antibakteriyel ve antioksidan özelliğe sahiptir. Zencefil, çay ve baharat olarak tercih edilebilir. 4 gramdan fazla tüketilmesi mide ekşimesine ve ritim bozukluğuna neden olur.KİVİ Yüksek C vitamini içeren kivi, bağışıklığı güçlendirir. Kiviyi 1 adetten fazla tüketmek cilt sorunu, ishal ve mide bulantısına neden olur.KOLESTEROL CEVİZ Kanda zararlı kolesterolün birikmesini engeller. Yüksek kolesterolü düşürür ve damar tıkanıklığını önler. Aynı zamanda günde iki adet tüketilen ceviz, yorgunluk ve bitkinliğe de iyi gelir.BADEM İyi ve kötü kolesterolü dengeler. Günlük olarak diyette ara öğün olarak 5-6 adet tüketilebilir.KETEN TOHUMU 50 gram keten tohumu yüksek kolesterolü yüzde 14 azaltır. Sindirim sorununa da yardımcı olur. Keten tohumu yoğurda katılarak tüketilebilir.UYKUSUZLUK PAPATYA ÇAYI Papatya, hazmı kolaylaştırır ağrıyı keser ve antiseptik özelliğe sahiptir. Hafif derecede yaşanan uyku sorununa yardımcı olur. Hamile kadınların kullanımı tavsiye edilmez.ÇARKIFELEK ÇAYI Sakinleştirici ve ağrı kesici özelliği ile uykusuzluğa iyi gelir. İçerisindeki harmin maddesi mutluluk sağlar ve uykuya dalma sorununa yardımcı olur.YULAF EZMESİ İçerdiği mineral ve vitaminle sinir sistemine etki ederek rahatlatır ve stresten kaynaklanan olumsuz düşünceleri engeller. Gece yatmadan 2 saat önce bir fincan yulafa süt ya da yoğurt eklenerek tüketilebilir.İŞTAHSIZLIK KARALAHANA, ROKA GİBİ ACI YEŞİLLİKLER Bu yeşillikler sindirim sisteminin harekete geçmesine ve hızlı çalışmasını sağlar. Aynı zamanda iştahın artmasına yardımcı olur.KİŞNİŞ Kişniş kalsiyum, demir, magnezyum, sodyum gibi mineraller içerir. Midenin güçlenmesine, sindirim sisteminin kolaylaşmasına katkı sağlar. Aynı zamanda iştah açar.NANE Ağız tadını yenileyerek iştahı açar. Naneyi çay olarak tüketmek daha etkilidir. Mide problemi olan kişilerin naneyi dikkatli tüketmesi gerekir.ANNE SÜTÜ YETERSİZLİĞİ REZENE Anne sütü için gerekli olan prolaktin üretimini teşvik eder ve süt salınımını arttırır. Rezeneyi çay olarak günde bir bardak tüketmek gerekir. Fazla tüketimi ise iştahı açar ve kilo almayı kolaylaştırır.

Etiketler: » » » »
Share
#

SENDE YORUM YAZ