logo

Brokolinin faydaları

Brokolinin faydaları

Brokoli belki en popüler sebzeler arasında yer almıyor olabilir, ancak en faydalı sebzeler listesinde ilk 3 arasında bulunduğu kesin. Bugüne kadar brokolinin faydaları üzerine yapılan 300’den fazla çalışmada elde edilen 3 ortak sonuç göre…

Bugüne kadar brokolinin faydaları üzerine yapılan 300’den fazla çalışmada elde edilen 3 ortak sonuç var.

brokolinin faydaları ile ilgili görsel sonucu

(1) Hücre yapısını koruyarak vücudu kanser gibi hücre yapısını değiştirerek ilerleyen hastalıklara karşı koruma sağlıyor,
(2) Kronik iltihaplanmayı önlüyor,
(3) Serbest radikallerle mücadele ederek vücudun çeşitli hastalıklara karşı direncini arttırıyor.

Tabii brokolinin faydaları bunlarla sınırlı değil. Örneğin 1 adet brokoli (yaklaşık 30 gr) yiyerek günlük C vitamini ihtiyacının neredeyse yarısını alabilirsiniz.
Brokolinin sağlığa faydaları

brokolinin faydaları ile ilgili görsel sonucu

2000 yıldan beri çeşitli toplumlarda tüketilen brokolinin ticari olarak üretilmesine 1920 yılında ABD’de başlanmış. Günümüzde ticari brokoli yetiştiriciliğinin %90’ı bu ülkede yapılıyor. Brokolinin faydaları konusunda ilk araştırmalar yaklaşık 20 yıl önce kanser alanında başlamış. Bu yıllarda yapılan bazı araştırmalarda brokoli ve turpgiller familyasından olan diğer sebzelerin (karnabahar, lahana, Brüksel lahanası…) düzenli olarak tüketildiğinde kanser riskini düşürebileceği sonucu elde edilmiş. İlk çalışmaları takip eden çalışmalarda brokolinin kolesterolü düşürme, kabızlığı önleme, iltihap geçirme, vücudu toksinlerden temizleme gibi pek çok farklı özelliği olduğu belirlemiş. Günümüzde ise zengin mineral, vitamin ve besin lifi içeriği ile beslenme uzmanlarının tüketilmesini önerdiği sebzeler arasında ilk sıralarda bulunmaktadır.

Brokolinin diğer faydaları

•    İçerdiği potasyum ile sinir sistemini destekler
•    Magnezyum ve kalsiyum ile tansiyonun dengede tutulmasına yardımcı olur
•    C vitamini ile bağışıklık sistemini güçlendirir
•    Kalsiyum ve K vitamini ile kemik sağlığını korur
•    Cildi güneşin zararlı ışınlarına karşı korur
•    Alerji belirtilerini hafifletir
•    Vücutta asit dengesini sağlar
•    İltihap önleyicidir
•    Göz sağlığını destekler
•    Kan şekerini dengeler

brokolinin faydaları ile ilgili görsel sonucu

Brokoli nasıl tüketilmeli?

Brokoliyi yemeden önce iyice temizlemek için sirkeli suda 10-15 dakika bekletip bol suyla durulayın. Uzmanlar, brokolinin besin değerini koruması için 5 dakikadan fazla olmamak üzere buharda pişirilmesini tavsiye etmektedir. Eğer buharda pişirme imkanınız yoksa suyu kaynattıktan sonra kestiğiniz brokoliyi suya atın 5 dakika kadar kaynayan suda bekletin. Hazırladığınız sebze yemeğine ekleyecekseniz (türlü gibi) en son brokoliyi atın. Pek önerilmemekle birlikte tavada kızartacaksanız yağı iyice kızdırdıktan sonra brokoliyi tavaya atın ve yaklaşık 3.5 dakika yağda çevirin. Ancak kızartmanın brokolinin besin değerini yarı yarıya azalttığını unutmamak lazım.


Share
#

SENDE YORUM YAZ