Unimog efsanesi, seri üretime geçişinin 75. yılını kutluyor

Bundan 75 yıl önce üretilen ve 70200 model serisine ait Unimog, seri üretim hattından indirilen ilk araç olarak müşterisine teslim edildi. O günden bu yana sadece görsel olarak değil, aynı zamanda çok yönlü kullanımıyla alanında devrim yaratan Mercedes-Benz Unimog kamyonlar, her türlü arazi ve hava koşulunda engel tanımadan yol almaya devam ediyor.

Mercedes-Benz’in zorlu arazi kullanımı için özel tasarlanmış, her türlü hava koşullarında gösterdiği üstün performansıyla dünya çapında bir efsane haline gelen Unimog model serisi, seri üretim hattından ilk kez indirilişinin 75. yılını kutluyor. 75 yıl boyunca, günümüze kadar 375.000 adetten fazla üretilen Unimog, yolculuğuna küresel çapta bir fenomen olarak devam ediyor. 

Adını çok amaçlı motorlu araç anlamına gelen Universal Motor Gerät’ın kısaltmasından alan Unimog, yalnızca arazi aracı ve ekipman taşıyıcısı olarak değil, aynı zamanda belediye, itfaiye, afet yardımı, demir yolu, tarım gibi birçok alanda hizmet veriyor.

Her zaman hazır, her zaman güncel!

U 219 serisinden U 535 serisine kadar tüm Unimog kamyonlar, kompakt boyutları, farklı arayüzleri, son teknoloji işletim sistemleri, ekonomik işletim maliyetleri, ergonomik tasarımları ve yüksek güvenlik standartlarıyla dikkat çekiyor. Unimog’lar birçok ekipman ve üstyapıyla uyumluluğu sayesinde karayollarında, dar şehir içi yollarda, demir yollarında, inşaat sahası içinde ve her türlü arazi koşulunda rahatlıkla kullanılabiliyor. Yakıt tasarrufu sağlayan şanzımanı, hidrostatik tahrik sistemi ve araç gövdesini alçaltmak & dengelemek için kullanılan hidrolik yay süspansiyonuyla Unimog, özellikle belediyecilik sektöründe ve güvenilir bir aracın gerekli olduğu her alanda üstün performans sunuyor. Ayrıca, tek bir şasiye farklı ekipman kurulumlarının gerektiği uygulamalar için de ideal bir seçenek olarak öne çıkıyor.

“WaVe” projesi kapsamında üretilen hidrojen yakıtlı içten yanmalı motora sahip ilk prototip Unimog, 2023 yılından bu yana yoğun test süreçlerine tabi tutuluyor. Bugüne kadar kamuya açık yakıt ikmal istasyonlarından yakıt ikmali yapılarak, yokuş yukarı ve hız testlerini başarıyla tamamlayan WaVe Unimog, tarla biçme işlemlerinde de üstün performansıyla dikkat çekiyor. Mühendisler aynı zamanda hidrojen yakıtlı içten yanmalı motorların batarya elektrikli ve yakıt hücreli tahrik sistemleriyle donatılmış varyantlar için verimli bir ek güç kaynağı sağlayıp sağlayamayacağını, sağladığı takdirde ne ölçüde sağlayabileceğini de müzakere ediyorlar.

Onun için aşılmayacak engel yok: Mercedes-Benz Unimog!

Kompakt boyutları, ekstrem arazi kabiliyetleri, şasilerinin yüksek burulma kabiliyetleri, düşük ağırlık merkezleri ve her hızda devreye sokulabilir dört çeker özelliği ile Unimog U 4023 ve U 5023 model serisi, en çetin arazi koşullarına dahi uyum sağlayarak, olumsuz hava koşullarından etkilenmeden hedefe mümkün olduğunca güvenli bir şekilde ulaşabiliyor. Unimog U 4023 & U 5023 model serisi; ekipleri, makine ve ekipmanları, malzemeleri güvenli ve hızlı bir şekilde zorlu arazide en uzak noktalara bile taşıyabiliyor. Unimog U 4023 ve U 5023 model serisi, ekili alanların sulanması, raylar üzerinde lokomotiflerin çekilmesi, orman yangınlarıyla mücadele edilmesi ve sel gibi doğal afetlerde hayatların kurtarılması için tüm gereklilikleri fazlasıyla karşılıyor. Doğal afetlerde U 5023’ün kullanım alanı, öncelikli olarak sel ve su baskınlarının neden olduğu ciddi hasar ve yıkımın ortadan kaldırılması yönünde oluyor. Örneğin Unimog, afet bölgesine ulaşmaya çalışan diğer yardımcı araçlar için güzergahtaki engellerin temizlenmesinde kullanılabildiği gibi aynı zamanda şiddetli yağışlar, çamur akıntıları ve toprak kaymalarından sonra gerekli olabilecek hemen hemen tüm diğer temizlik çalışmaları için de kullanıma uygundur.

19 Nis 2024 - 02:00 - Otomotiv


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Son Saat Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Son Saat Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Son Saat Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Son Saat Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.