• Altın Çekül gibi malzeme üzerine yarışmalar sektör için neden önemlidir?
      Malzemeler yapı sektörünün vazgeçilmez unsurlarıdır. Yapı sektörü yeni malzemelerin keşfedilmesi, üretilmesi ile büyür ve gelişir. Altın Çekül gibi nitelikli malzeme yarışmaları ise yeni malzemelerin keşfedilmesinde ve tanıtılmasında sektörü çok farklı yönlerden desteklemektedir.
    • Altın Çekül gibi malzeme üzerine yarışmalar sektör için neden önemlidir?
      27.09.2024 - 14:00 | Güncelleme:27.09.2024 - 14:00

      Malzeme insan için tarihin her adımında çok büyük öneme sahip olmuştur. İlk insandan günümüze kadar yeni malzemelerin keşfi veya üretilmesi insan tarihinde öyle derin etkiler bırakmış ki, ilk çağların adı bile bu malzemelerin isimleriyle anılmıştır. Yeni malzemeler insanların tüm yaşam şekillerini, devletlerin politikalarını belirlemiş; medeniyetlerin kurulmasına öncülük etmiştir. Günümüzde dijitalleşen çağ ile birlikte belki bir malzemenin buluşu hayatımızı tamamen değiştirmiyor ancak yeni malzemeler dünyanın evrileceği yönü belirliyor, geleceği inşa etmemizde büyük rol oynuyor. Geleceğin problemlerini bugünden çözen malzemeler, geleceğin dünyasını daha yaşanabilir kılmak için bir kapı açıyor.

      Yapı sektöründe ise malzemeler tasarımlara, hatta bazen tasarımlar da malzemelere yön veriyor. Değişen dünyada insanların ihtiyaçları ve yaşam tarzları da değişiyor, mimarlar ise bu değişimden doğrudan etkilenen veya değişimi etkileyen temel aktörler oluyorlar. Yeni malzemelerin keşfi ve mimarların öngörüleri sayesinde tasarımlar farklı yönlere evriliyor, yapılar zamana meydan okuyor ve insan hayatı daha konforlu hale geliyor.

      Zamana Ayak Uydurmak

      Hızla gelişen dünyada yapı malzemesi üreticilerinin değişen zamanla birlikte kendini güncellemesi; dolayısıyla sektöre güncel ihtiyaçlara cevap veren ürünler ve malzemeler kazandırması gerekiyor. Yapı malzemesi firmaları, yeni ürünleri ile hem yapı sektörünün gelişmesine katkı sağlıyor, hem de kendilerine yeni pazar payları yaratmış oluyorlar. Zamana ayak uyduramayan malzemeler yerini yeni, gelişmiş, inovatif malzemelere bırakıyor. Kendini yenilemeyen, araştırma ve geliştirmeye yeterince destek vermeyen firmalar ise sektörden siliniyor.

      Sektörle Buluşmak

      Sektörde tutunmak, zamana ayak uydurmak ve gelişmek amacıyla firmalar AR-GE süreçlerine bir hayli önem veriyor. Bu süreçlerin sonunda ortaya çıkan ürünlerin pazarda kendine yer bulabilmesi için firmaların bu ürünleri sektörün değerlendirmesine sunması, sektöre tanıtması gerekiyor.


      Her yıl üretilen, keşfedilen onlarca yeni malzemenin bir araya geldiği ve doğru hedef kitle ile buluşabildiği malzeme yarışmaları, yeni malzemelerin tanıtılmasında akıllara gelen ilk seçenek oluyor. Bu yarışmalar ile bir araya gelen inovatif firmalar birbirlerinin gelişimine destek oluyor, yaratılan rekabet ortamı sektörün gelişmesine olanak sağlıyor.

      Kullanıcıya Ulaşmak

      Malzeme üreticilerine yeni keşifler konusunda motivasyon kaynağı olan yarışmalar, aynı zamanda onların sorun çözme becerilerine de destek oluyor. Uygulayıcı ve kullanıcıların ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak üretilen yeni parçalar, tasarımlar ve ürünler kullanıcı ve uygulayıcı ile bütünleşiyor, kullanıcının hayatını kolaylaştıran malzeme kullanıcı için ilk tercih haline geliyor. Böylece yapı malzemesi üreticilerinin uygulayıcı ve kullanıcı ile de bağ kurması sağlanıyor.

      Yeni Malzemelerin Sektöre Tanıtılması

      Her üretici günümüz koşullarına ve ihtiyaçlarına uyum sağlamak adına yeni üretimler için emek veriyor ve sektöre katkı sağlamaya çalışıyor olabilir. Ancak bir malzeme kullanıcıya, uygulayıcıya ve mimara ulaşabildiği sürece tanınacak, değer görecek ve tercih edilecektir.

      Yeni ürünlerin tanıtılması ise var olan ürünlerin tanıtılmasından her zaman daha zorlu bir yolculuğa sahiptir. Yeni ürün için alıcıya birebir ulaşmak, güvenilirliğini ve özelliklerini anlatmak ve kullanım alanlarını net bir şekilde açıklamak gerekmektedir. Yıllar içerisinde mimarın ve uygulayıcıların güvenini kazanmış olan yarışmalar yeni ürünler için bir sunum ortamı oluşturmakta, hedef kitleye doğrudan ulaşma imkanı sunmaktadır. Yarışmaya sadece katılım sağlamak bile ürün ile ilgili güvenlik kaygısını ortadan kaldıracak, önyargısı azalmış bir kitle tarafından dinlenme imkanı sağlayacaktır.

      Mimarların gözdesi olan ve her daim takip etmeye çalıştığı yarışmalarda seçkin jüriler tarafından seçilen yapı malzemeleri, mimarların arşivine eklenmekte ve bu malzemelerin tercih edilme ihtimali artmaktadır. Yeni malzemelerin doğru kitleye en kolay şekilde ulaştırılmasının ana yollarından biri malzeme yarışmaları olmaktadır.

      30. Altın Çekül Uluslararası Yapı Kataloğu Ödülleri Başvuruları Devam Ediyor!

      1991 - 2017 yılları arasında Yapı-Endüstri Merkezi bünyesinde gerçekleştirilen ve yapı sektörünün prestij ödülleri olarak anılan, Türkiye’nin yapı malzemesi alanındaki ilk ürün ödül programı “Altın Çekül Uluslararası Yapı Kataloğu Ödülleri”, bu sene 30. kez sektörle buluşuyor.

      51 yıllık tarihinde mimarların, projelerin, şantiyelerin yapı malzeme firmaları ile tanışmalarını ve ürünlerle ilgili detaylı bilgi edinmelerini hedefleyerek yapı sektörünün en güvenilir kaynağı olan Yapı Kataloğu, 2020 yılı itibariyle Altın Çekül Ödülleri’ni bünyesinde düzenleyerek, yapı sektörünü uluslararası boyuta taşıyacak misyona büründü.

      Bu sene, 30. yılını kutlayan Altın Çekül Uluslararası Yapı Kataloğu Ödülleri, yapı malzemesi alanında faaliyet gösteren yapı malzemesi üreticisi veya temsilcisi firmaların, kuruluşların, akademik grupların, araştırma laboratuvarlarının, girişimcilerin başvurularını bekliyor.

      Yapı malzemesi alanında yeni fikir, teknoloji ve ürünleri destekleyerek sektörün gelişimine sağladığı katkıyı her geçen gün artırmayı hedefleyen Altın Çekül Uluslararası Yapı Kataloğu Ödülleri, “Yapıda Yenilikçi Ürün Ödülü”, “Fikir Ödülü” ve “İletişim ve Pazarlama Ödülü” olmak üzere üç ana kategoride sahiplerini bulacak. Ödül programının katılımcılarına sağlayacağı avantajlar şöyle:

      Uluslararası alanda rekabet edebilir seviyeye gelmek,
      Tüm firmalarla birlikte ortak bir platformda yer almak,
      Marka bilinirliğini artırmak,
      Ticari bir ürüne henüz dönüşmemiş, araştırma ve geliştirme safhasındaki katılımcılar için sektörde bilinirlik kazanmak ve iletişim ağlarını geliştirmek,
      Yapı Kataloğu yıllık medya ve tanıtım gücüyle desteklenmek,
      Geleceğin mimarlarına markalarını tanıtmak,
      Yayın ortaklıkları sayesinde firmalara hem yerel hem global mecralarda tanıtım şansı sağlamak,
      Yapı Kataloğu Malzeme Kitabı 2025’te yer almak.
      Altın Çekül 2024 Jüri Üyeleri

      Kendi alanlarında uzman mimarlar, akademisyenler, pazarlama ve sektör temsilcilerinden oluşan 2024 Altın Çekül Uluslararası Yapı Kataloğu jüri panelindeki isimler ise şu şekilde:

      Ozan Akbaş – Yüksek Mimar, Kurucu, ODA Creative + Architecture
      Ece Ceylan Baba – Prof. Dr., Yeditepe Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dekanı, Mimarlık Bölüm Başkanı
      Belgin Bahar - Dr. Öğretim Üyesi, Galatasaray Üniversitesi, İşletme Bölümü
      Zafer Baysal - CEO, DAP Gayrimenkul Geliştirme
      Caner Bilgin - Yüksek Mimar, Kurucu Ortak, Bilgin Mimari Tasarım Ofisi
      Genco Berkin – Prof. Dr., Nişantaşı Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi
      Ali Cengizkan - Prof. Dr., Kapadokya Üniversitesi Öğretim Üyesi
      Abdurrahman Çekim - Mimar, Kurucu Ortak, Baraka
      Levent Çırpıcı - Mimar, Kurucu Ortak, Zoom/TPU
      Volkan Dikmen – DKM İnşaat & Danışmanlık Kurucu Ortak, İZODER & TAKDER Yönetim Kurulu Üyesi
      Kurtul Erkmen – Yüksek Mimar, KG Mimarlık
      Ayşe Hasol Erktin – Mimar, MDS, HAS Mimarlık
      Duygu Erten – Doç. Dr., P.E., AIA, ASCE Fellow- Akademisyen / Sürdürülebilirlik İklim Aksiyon Lideri
      Orhan Hacıhasanoğlu - Prof. Dr., Özyeğin Üniversitesi Öğretim Üyesi
      Korhan Kalaycıoğlu – Kurucu Ortak, stereo.works
      Deniz Karabacak – Mimar, Teknoloji Danışmanı
      Ebru Ünver Karaer – Yüksek Mimar, İLTAY Mimarlık - ÇEDBİK Yönetim Kurulu Üyesi
      Bahar Atlı Koçarslan – Mimar, Cephe Sanayici ve İş İnsanları Derneği Yönetim Kurulu Üyesi
      Tayfun Küçükoğlu - Türkiye İMSAD Yönetim Kurulu Başkanı
      Sabri Paşayiğit – Kurucu Ortak, SP Architects
      Burak Pekoğlu – Yüksek Mimar, Kurucu, BINAA
      Pelin Özgen Piker – Pop Connected Stratejik İletişim Danışmanlığı Kurucusu
      Hasan Şener – Prof. Dr., İstanbul Medipol Üniversitesi Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi
      Leyla Tanaçan – Prof. Dr., İTÜ Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi
      Fuat Taşkıranoğlu – Kurucu Ortak, BFTA Mimarlık
      Çiğdem Tekin – MSGSÜ Mimarlık Bölümü Yapı Fiziği ve Malzeme Bilim Dalı Öğretim Üyesi
      Mustafa Toner – Mimar, Toner Mimarlık
      Durmuş Topçu – Dow Türkiye, Azerbaycan ve Gürcistan Ülke Başkanı
      Aslı Tunç – Prof. Dr., İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi
      Onuralp Yücel - İTÜ Kimya Metalurji Fakültesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi
      Türkiye’de yapı malzemesi üreten / temsil eden / ithal eden firmalar; yapı ürünleri, ticari ürüne henüz dönüşmemiş safhada olan fikirleri, pazarlama projeleri vb. ilgili kategorilerde yer alan ürünleriyle Altın Çekül’e başvurabilir.

      Katılım ve değerlendirme kriterlerine ilişkin detaylı bilgiye www.altincekul.com/katilim üzerinden erişmek mümkün. Başvuru kitine erişim ise www.altincekul.com/basvuru-bilgi linkinden sağlanıyor.

      Yarışma Takvimi

      Normal Dönem Katılım: 16 Eylül – 15 Ekim 2024
      Geç Dönem Katılım: 16 Ekim – 1 Kasım 2024
      Son Başvuru Tarihi: 1 Kasım 2024
      Jüri Ön Değerlendirme Tarihi: Kasım & Aralık 2024
      Kısa Liste Firmalarının Jüri Sunumları Tarihi: Şubat 2025
      Ödül Töreni ve Sonuçların Açıklanması: Nisan 2025

      Altın Çekül gibi malzeme üzerine yarışmalar sektör için neden önemlidir?

      Yorum Yazın

      Yorum yazarak topluluk kurallarımızı kabul etmiş bulunuyor ve tüm sorumluluğu üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Son Saat hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.