Otomatik olarak konum değiştiren arka spoyler ile hız ve sürüş koşullarına uygun aerodinamik performans.
İhtiyaç duyulduğunda açılan AIRPANEL hava kontrol sistemi ile etkili soğutma.
Standart olarak sunulan tamamen değişken AMG Performance 4MATIC+’ın dört tekerlekten çekiş sistemi ile kuru, ıslak veya karlı zeminlerde yüksek sürüş güvenliği.
Kapadokya’da düzenlenen özel bir etkinlikte tanıtımı gerçekleştirilen yeni Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ (geçici veriler; kombine enerji tüketimi: 14.1 l/100 km | CO₂ emisyonu: 319 g/km | CO₂ sınıfı: G) sürüş esnasında olağanüstü dinamikler arayan otomobil tutkunlarına hitap ediyor. Hassas sürüş komutlarına verdiği hızlı tepki ve genel performansıyla daha sportif bir sürüş deneyimi sunan araç, gücünün yanında aerodinamik olarak yapılmış ince ayar ve geliştirilmiş soğutma sistemi ile dinamik bir yapıya sahip.
Yeni modelde, AMG GT ailesinin diğer üyelerinin sunduğu avantajlar da bulunuyor. İkinci nesil AMG GT, önceki serilere kıyasla günlük kullanımda daha fazla konfora sahip. Geniş iç mekânı, bu sınıftaki bir spor otomobil için yeterli bagaj alanı ve iyi bir görüş açısı sunuyor ve opsiyonel olarak 2+2 koltuk düzeni de sağlıyor. Aktif stabilizasyona sahip AMG ACTIVE RIDE CONTROL süspansiyon, arka aks yönlendirme sistemi ve aktif aerodinamik yapı gibi yüksek teknoloji bileşenleri de sürüş profilini daha seri hale getiriyor. Ayrıca, tamamen değişken AMG Performance 4MATIC+’ın dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde motorun sağladığı güç yola en iyi şekilde aktarılıyor.
Daha yüksek performans ve iyileştirilmiş sürüş dinamikleri
Ekim ayında Türkiye’de de satışa sunulacak ve Affalterbach'taki fabrikada “Bir Adam, Bir Motor” prensibine göre motorların tamamen elle monte edildiği AMG GT 63 4MATIC+, 430 kW (585 hp) gücündeki 4.0 litrelik V8 biturbo motoru ile 2.500-4.500 rpm arasında geniş bir motor devri aralığında 800 Nm maksimum tork sağlayarak üstün bir hızlanma sunuyor. Aracın 0’dan 100 km/s hıza ulaşması sadece 3,2 saniye sürüyor ve araç 315 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor.
AIRPANEL hava kontrol sistemi ile yüksek aerodinamik verimlilik
Yeni AMG GT 63 4MATIC+, yüksek aerodinamik verimliliğiyle de dikkat çekiyor. Aracın ön ve arkasındaki aktif aerodinamik unsurlar, düşük hava direnci ile azaltılmış kaldırma kuvveti arasında mükemmel bir denge sağlıyor. Aerodinamik tasarım, sürüş stabilitesi, soğutma ve rüzgâr gürültüsünü optimize edecek şekilde tasarlanırken ani manevralarda daha fazla kontrol sunarak sürüş güvenliğini artırıyor.
Öne çıkan bir diğer teknik özellik de iki parçalı AIRPANEL hava kontrol sistemi. Ön tamponun altındaki dikey lameller ve üst hava girişinin arkasındaki yatay lameller, ihtiyaç duyulduğunda açılarak soğutma sağlıyor. Ayrıca, otomatik olarak konum değiştiren arka spoyler, hız ve sürüş koşullarına göre aerodinamik performansı iyileştiriyor.
Opsiyonel olarak sunulan aerodinamik paket ise aracın ön ve arka akslarındaki dengeyi artıran ek parçalar içeriyor. Bu paket, yüksek hızlarda kaldırma kuvvetini azaltıp arka aksta ekstra yol tutuşu sağlıyor.
Bu özellikleriyle hem performans hem de sürüş stabilitesi açısından en üst düzeye çıkarılmış bir spor otomobil deneyimi sunuyor.
Dört tekerlekten çekiş ile her yol şartında güvenli sürüş
AMG GT 63 4MATIC+, standart olarak sunulan tamamen değişken AMG Performance 4MATIC+ dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. Bu akıllı sistem, optimum çekişi sağlamak için ön ve arka akslar arasında tork dağılımını sürekli olarak ayarlıyor. Hem kuru hem de ıslak veya karlı zeminlerde yüksek sürüş güvenliği ve stabilite sunuyor. Ayrıca sürüş koşullarına ve sürücünün tercihlerine bağlı olarak arka çekişten dört tekerlekten çekişe kesintisiz geçiş yapabiliyor.
Elektromekanik kontrollü bir kavrama, arka aksı ön aksa değişken olarak bağlayarak en iyi tork dağılımını sağlıyor. Bu sistem, hızlanma performansını artırırken, yol tutuşunu ve sürüş dinamiklerini de optimize ediyor.
Geniş özelleştirme seçenekleri
AMG GT 63 4MATIC+’ın donanım çeşitliliği de müşterilerin taleplerine göre geniş kişiselleştirme seçenekleri sunuyor ve sportiften lüks zarafete kadar uzanıyor. 11 farklı gövde rengi ve 8 yeni jant tasarımı ile özelleştirilebilirken, aracın dış görünümünü daha dinamik veya daha zarif hale getirebilecek 5 farklı dış tasarım paketi de sunuluyor. AMG GT 63 4MATIC+, standart olarak 21 inç AMG çok kollu hafif alaşım jantlara sahip. İsteğe bağlı olarak farklı 21 inç jant seçenekleri de bulunuyor.
Teknik veriler
Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ Coupé
Motor
Silindir/sıra düzeni
V8
Motor hacmi
cm3
3.982
Nominal güç
kW/hp
430/585
Motor devri
1/dk.
5.500-6.500
Nominal tork
Nm
800
Motor devri
1/dk.
2.500–5.000
Sıkıştırma oranı
8,6
Karışım oluşturma
Mikroişlemci kontrollü benzin enjeksiyonu, çift turbo şarj
Güç aktarımı
Tahrik sistemi düzeni
Tam değişken AMG Performance 4MATIC+ dört tekerlekten çekiş
Şanzıman
AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (ıslak çok diskli start-off kavramalı otomatik şanzıman)
Dişli oranı
1./2./3./4./5./6./7./8./9. vites
5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60
Geri vites
4,80
Süspansiyon
Ön aks
Yarı aktif anti-roll stabilizasyonu, alüminyum çift salıncaklı kollar, anti-pilot kontrolü, helezon yaylar ve adaptif ayarlanabilir sönümleme özellikli AMG ACTIVE RIDE CONTROL süspansiyon
Arka aks
Yarı aktif anti-roll stabilizasyonu, alüminyum çift salıncaklı kollar, anti-pilot kontrolü, helezon yaylar ve adaptif ayarlanabilir sönümleme özellikli AMG ACTIVE RIDE CONTROL süspansiyon
Frenleme sistemi
Çift devreli hidrolik fren sistemi; ön: 390 mm kompozit fren diskleri, içten havalandırmalı ve delikli, 6 pistonlu alüminyum sabit kaliper; arka: 360 mm kompozit fren diskleri, içten havalandırmalı ve delikli, 1 pistonlu alüminyum yüzer kaliper; elektrikli park freni, ABS, Fren Desteği, 3 kademeli ESP®
Direksiyon
Kremayer ve pinyonlu elektromekanik hıza duyarlı hidrolik direksiyon, değişken direksiyon oranı (ölü noktada 14,4:1) ve değişken hidrolik desteği. 2,5°'ye kadar tekerlek açısına sahip arka aks direksiyonu
Jantlar
ön: 10.5Jx 20 ET42; arka: 11Jx 20 ET33
Lastikler
ön: 295/35 ZR 20; arka: 305/35 ZR 20
Boyutlar ve ağırlıklar
Aks mesafesi
mm
2.700
Tekerlek izi genişliği ön/arka
mm
1.683/1.686
Uzunluk/genişlik/yükseklik
mm
4.728/1.354/1.984
Dönüş çapı
m
12,5
Bagaj kapasitesi
litre
321-675
Geçerli AB mevzuatı uyarınca boş ağırlık
kg
1.970
Taşıma kapasitesi
kg
190-350
Depo kapasitesi/depo türü
litre
70/10
Performans; yakıt tüketimi, karbon emisyonları
0-100 km/saat hızlanma
saniye
3,2
Maksimum hız
km/saat
315
Kombine ağırlıklı yakıt tüketimi
l/100 km
14,1
Kombine ağırlıklı karbon (CO2) emisyonları, WLTP[1]
g/km
319
[1] Belirtilen değerler, AB 2017/1153 sayılı Uygulama Yönetmeliği'nin 2. maddesinin 3. fıkrası uyarınca belirlenen WLTP CO2 değerleridir. Yakıt tüketim değerleri bu değerler esas alınarak hesaplanmıştır.



Yorum Yazın