Duygusal Dayanıklılık

Duygusal dayanıklılık stresli durumlara uyum sağlamak ve hayatın zorluklarıyla başa çıkma yeteneğidir. Eğer bireyin duygusal dayanıklılığı yüksek ise günlük hayatta karşılaştığı stresli durumları ve krizleri daha etkili ve sakin bir şekilde yönetmektedir. Bunun yanı sıra duygusal dayanıklılık, geliştirilebilen bir özelliktir.

Yapılan araştırmaların sonuçlarına göre küçük streslerle başa çıkabilen bireyler, büyük krizleri daha sakin ve daha kolay yönetmektedir. Dolayısıyla gerek çalıştığımız ortam, gerek özel hayatımız için duygusal dayanıklılığımızı artırmanın birçok faydası bulunmaktadır. Yapılan araştırmalar ve bu alandaki çalışmalarımdan ve tecrübelerimden yola çıkarak duygusal dayanıklılığı yüksek olan bireylerin bazı özelliklerini sizler için derledim.

Duygusal dayanıklılığı yüksek olan birey;

  1. Düşüncelerinin, duygularının ve kendi potansiyelinin farkındadır.
  2. Tepki vermeden önce düşünür.
  3. Sabırlı, anlayışlı ve uyumludur.
  4. Kabul etmek ve affetmek onlar için zor değildir.
  5. Çözüm bulmaya odaklanır.
  6. Duygularını net bir şekilde ifade eder.
  7. Olumsuz duyguları bastırmaz.
  8. Uzun vadeli ilişkiler kurabilir ve sürdürebilir.
  9. İhtiyaçları olduğu zaman yardım istemekten utanmazlar
  10. Problemlerini konuşarak çözerler.

Duygusal Dayanıklılığı Etkileyen Faktörler Nelerdir?

Genel olarak bakacak olursak duygusal dayanıklılık da fiziksel dayanıklılık gibi bir noktaya kadar doğuştan sahip olduğumuz bir özelliktir. İki farklı insan aynı olaya aynı tepkileri vermez, biri çok fazla üzülürken diğeri daha az üzülebilir.

Duygusal dayanıklılığı etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Bunun yanı sıra bizim kontrolümüz altında olmayan bazı faktörler de bulunmaktadır. Bunları sıralayacak olursak;

  • Yaş
  • Travma
  • Cinsiyet

Bunlar elimizde olmayan faktörlerdir fakat biraz çaba ve devamlılıkla duygusal dayanıklılık geliştirilebilmektedir. İşte tam da bu noktada sizlerin yanında, sizleri destekleyen Danışmanınız olarak duygusal dayanıklılığınızın gelişmesi için çalışıyoruz.

Duygusal Dayanıklılık Nasıl Geliştirilir?

Olaylara karşı duygusal olarak dayanıklılığınızı artırmak için birkaç adım bulunmaktadır. Bunları şu şekilde açıklayabiliriz;

Diğer İnsanlarla İletişim Kurmak

Etrafınızda bulunan topluluklar ile uzun sürecek olan etkinliklere katılarak sosyalleşmek, duygusal dayanıklılığı güçlendirmek için önemli bir adımdır.

Perspektif Duygusu Kazanmak

Önceden size yoğun bir duygu durumu yaşatan olayı düşünerek bir hafta, bir ay veya bir yıl sonra bu olayda sizi üzen ya da sinirlendiren şeyin ne olduğunu düşünmek farklı bakış açısına sahip olmanıza yardımcı olmaktadır. Bu sayede değişimlerin, streslerin veya krizlerin hayatın bir parçası olduğunu kabul etmek kolaylaşacaktır.

Kendinize Zaman Ayırmak

İnsan bazen kendisini en kötü şekilde eleştirebilmektedir. Bundan dolayı stresli bir dönemdeyken kendinize fazla yüklenmeniz normaldir. Böyle durumlarda kendinize zaman ayırın ve iyi şeyleri hak eden değerli bir insan olduğunuzu kendinize hatırlatın. Kendinize zaman ayırdığınız süre boyunca fiziksel aktivitelerle ilgilenmek, sağlıklı beslenmek gibi alışkanlıklar edinerek duygusal dayanıklılığınızı geliştirebilirsiniz.

Duygusal dayanıklılığınızı geliştiremeyeceğinizi mi düşünüyorsunuz. Endişenlenmeyin! Sizlere özel eğitimlerimiz ve bireysel danışmanlarımız sayesinde artık endişenlenmenize gerek yok.

Duygusal Dayanıklılık Oluşturmak İçin;

İddialı olmak
  1. Olumsuz düşünceleri olumlu olanlarla değiştirin
  2. Sağlıklı yaşam tarzını benimseyin
  3. Etrafınızdaki insanlarla sık sık iletişim kurun
  4. Eleştirileri kabul edin
  • Rahatlamak
    1. Kendinizi rahat hissedeceğiniz kolay aktiviteler yapın (meditasyon, yoga vb.)
    2. Derin nefes alma çalışmaları yapın
    3. Doğada yürüyüşe çıkın
  • Hobi Edinmek
    1. Nelerden hoşlandığınızı keşfedin
    2. Yapmayı sevdiğiniz şeyi yaparak zaman geçirin
    3. Sevdiğiniz tarzda kitaplar okuyun
  • Kendine Vakit Ayırmak
    1. Haftada en az bir kez kendinize zaman ayırın
    2. Ailenize zaman ayırın
    3. Arkadaşlarınızla toplanın
    4. Çevrenizdeki soysal topluluklara katılın
  • Bunlar gibi küçük ama etkili alışkanlıklar edinmelisiniz. Devamlılık sağlandığı zaman değişimi kendinizde göreceksiniz. Stres, kriz ve birçok zorluklar… Hayatımızda hep var olan ve var olmaya da devam edecek olan durumlar. O yüzden kendimizi buna alıştırmalı ve hayata karşı kendimizi güçlendirmeliyiz.

    Herakleitos dediği gibi “Değişmeyen tek şey değişimdir.” Hayata yanıt verme yeteneğimizi geliştirmek yani duygusal dayanıklılığımızı artırmak bizim elimizde! Ertan Şimşek ve Vizyoner Danışmanlık size şimdi daha da yakın. Hemen bizlere ulaşın., bir tık kadar yakınınızdayız..

    Odak anahtar kelime: duygusal dayanıklılık

    Kısa isim: duygusal-dayaniklilik

    Meta açıklaması: Duygusal dayanıklılık stres, kriz ve birçok zorluklara uyum sağlama ve bunlarla başa çıkma yeteneği olarak tanımlanmaktadır.

    # YAZARIN DİĞER YAZILARI

    Yazar Ertan Şimşek - Mesaj Gönder


    göndermek için kutuyu işaretleyin

    Yorum yazarak Son Saat Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Son Saat Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

    Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Son Saat Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Son Saat Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.