Duygusal Dayanıklılık

Duygusal dayanıklılık stresli durumlara uyum sağlamak ve hayatın zorluklarıyla başa çıkma yeteneğidir. Eğer bireyin duygusal dayanıklılığı yüksek ise günlük hayatta karşılaştığı stresli durumları ve krizleri daha etkili ve sakin bir şekilde yönetmektedir. Bunun yanı sıra duygusal dayanıklılık, geliştirilebilen bir özelliktir.

Yapılan araştırmaların sonuçlarına göre küçük streslerle başa çıkabilen bireyler, büyük krizleri daha sakin ve daha kolay yönetmektedir. Dolayısıyla gerek çalıştığımız ortam, gerek özel hayatımız için duygusal dayanıklılığımızı artırmanın birçok faydası bulunmaktadır. Yapılan araştırmalar ve bu alandaki çalışmalarımdan ve tecrübelerimden yola çıkarak duygusal dayanıklılığı yüksek olan bireylerin bazı özelliklerini sizler için derledim.

Duygusal dayanıklılığı yüksek olan birey;

1.           Düşüncelerinin, duygularının ve kendi potansiyelinin farkındadır.

2.           Tepki vermeden önce düşünür.

3.           Sabırlı, anlayışlı ve uyumludur.

4.           Kabul etmek ve affetmek onlar için zor değildir.

5.           Çözüm bulmaya odaklanır.

6.           Duygularını net bir şekilde ifade eder.

7.           Olumsuz duyguları bastırmaz.

8.           Uzun vadeli ilişkiler kurabilir ve sürdürebilir.

9.           İhtiyaçları olduğu zaman yardım istemekten utanmazlar

10.        Problemlerini konuşarak çözerler.

Duygusal Dayanıklılığı Etkileyen Faktörler Nelerdir?

Genel olarak bakacak olursak duygusal dayanıklılık da fiziksel dayanıklılık gibi bir noktaya kadar doğuştan sahip olduğumuz bir özelliktir. İki farklı insan aynı olaya aynı tepkileri vermez, biri çok fazla üzülürken diğeri daha az üzülebilir.

Duygusal dayanıklılığı etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Bunun yanı sıra bizim kontrolümüz altında olmayan bazı faktörler de bulunmaktadır. Bunları sıralayacak olursak;

            Yaş

            Travma

            Cinsiyet

Bunlar elimizde olmayan faktörlerdir fakat biraz çaba ve devamlılıkla duygusal dayanıklılık geliştirilebilmektedir. İşte tam da bu noktada sizlerin yanında, sizleri destekleyen Danışmanınız olarak duygusal dayanıklılığınızın gelişmesi için çalışıyoruz.

Duygusal Dayanıklılık Nasıl Geliştirilir?

Olaylara karşı duygusal olarak dayanıklılığınızı artırmak için birkaç adım bulunmaktadır. Bunları şu şekilde açıklayabiliriz;

Diğer İnsanlarla İletişim Kurmak

Etrafınızda bulunan topluluklar ile uzun sürecek olan etkinliklere katılarak sosyalleşmek, duygusal dayanıklılığı güçlendirmek için önemli bir adımdır.

Perspektif Duygusu Kazanmak

Önceden size yoğun bir duygu durumu yaşatan olayı düşünerek bir hafta, bir ay veya bir yıl sonra bu olayda sizi üzen ya da sinirlendiren şeyin ne olduğunu düşünmek farklı bakış açısına sahip olmanıza yardımcı olmaktadır. Bu sayede değişimlerin, streslerin veya krizlerin hayatın bir parçası olduğunu kabul etmek kolaylaşacaktır.

Kendinize Zaman Ayırmak

İnsan bazen kendisini en kötü şekilde eleştirebilmektedir. Bundan dolayı stresli bir dönemdeyken kendinize fazla yüklenmeniz normaldir. Böyle durumlarda kendinize zaman ayırın ve iyi şeyleri hak eden değerli bir insan olduğunuzu kendinize hatırlatın. Kendinize zaman ayırdığınız süre boyunca fiziksel aktivitelerle ilgilenmek, sağlıklı beslenmek gibi alışkanlıklar edinerek duygusal dayanıklılığınızı geliştirebilirsiniz.

Duygusal dayanıklılığınızı geliştiremeyeceğinizi mi düşünüyorsunuz. Endişenlenmeyin! Sizlere özel eğitimlerimiz ve bireysel danışmanlarımız sayesinde artık endişenlenmenize gerek yok.

Duygusal Dayanıklılık Oluşturmak İçin;

1.           İddialı olmak

  • Olumsuz düşünceleri olumlu olanlarla değiştirin
  • Sağlıklı yaşam tarzını benimseyin
  • Etrafınızdaki insanlarla sık sık iletişim kurun
  • Eleştirileri kabul edin

2.           Rahatlamak

  • Kendinizi rahat hissedeceğiniz kolay aktiviteler yapın (meditasyon, yoga vb.)
  • Derin nefes alma çalışmaları yapın
  • Doğada yürüyüşe çıkın

3.           Hobi Edinmek

  • Nelerden hoşlandığınızı keşfedin
  • Yapmayı sevdiğiniz şeyi yaparak zaman geçirin
  • Sevdiğiniz tarzda kitaplar okuyun

4.           Kendine Vakit Ayırmak

  • Haftada en az bir kez kendinize zaman ayırın
  • Ailenize zaman ayırın
  • Arkadaşlarınızla toplanın
  • Çevrenizdeki soysal topluluklara katılın

Bunlar gibi küçük ama etkili alışkanlıklar edinmelisiniz. Devamlılık sağlandığı zaman değişimi kendinizde göreceksiniz. Stres, kriz ve birçok zorluklar… Hayatımızda hep var olan ve var olmaya da devam edecek olan durumlar. O yüzden kendimizi buna alıştırmalı ve hayata karşı kendimizi güçlendirmeliyiz.

Herakleitos dediği gibi "Değişmeyen tek şey değişimdir." Hayata yanıt verme yeteneğimizi geliştirmek yani duygusal dayanıklılığımızı artırmak bizim elimizde! Ertan Şimşek ve Vizyoner Danışmanlık size şimdi daha da yakın. Hemen bizlere ulaşın.,. bir tık kadar yakınınızdayız..

 

Odak anahtar kelime: duygusal dayanıklılık

Kısa isim: duygusal-dayanıklılık

Meta açıklaması: Duygusal dayanıklılık stres, kriz ve birçok zorluklara uyum sağlama ve bunlarla başa çıkma yeteneği olarak tanımlanmaktadır.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Ertan Şimşek - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Son Saat Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Son Saat Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Son Saat Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Son Saat Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

16

Ahmethakan1907 - Ertan hocam kaleminize ve yüreyinize sağlık gündeme dair çok önemli bir konuyu detaylı bir şekilde çok net olarak kaleme almışsınız,içinde bulunduğum ruh halimide yansıttığından defalarca okudum istifade ettim tekrar teşekkür ederim saygılar

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 09 Ekim 07:37
15

Bayram Şahin Niğde - Günümüzde eskiye dönme arzusu içinde olma durumu bununla birlikte insanların pandemi ve deprem sonrası ekonomik nedenlerle de beraber mutsuz bireyler oluşması toplum olarakda kişilerin yaşama hevesi kalmaması anksiyete bozukluğunun önünü açmaktadır hocam hem iş hayatında hem normal sosyal yaşantımızda başarılı insan başarılı toplum etkinlikleri ile başarılı bulduğum bir danışmandır saygılarımla;

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 20:01
14

Bayram Şahin Niğde - Hocam insanların duygularına deyim yerindeyse tabir olmuş, mesleğinde çok başarılı bulduğum, danışmanlık almaktan gayet mutlu ve başarılı olduğum birisi olması ile birlikte kişilik ve insanlık yönüyle de çok cana yakın buluyorum kendisini,başarısının kat kat artarak devam etmesini temenni ediyorum...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 19:53
13

Si̇vaslı Binbaşı - Eline, Emeğine sağlık kardeşim. Çok aydınlatıcı bir makale,çalışma.

Katkı sunmak isterim. Enkötü durumlarda şu iki sihirli kelimeyi söylemek yeterlidir. DÜNYANIN SONU DEĞİL YA. Ayrıca,ne demiş FİLOZOF, GEÇMEYECEK SIKINTI, BİTMEYECEK ÖMÜR YOKTUR.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 19:27
12

Gonca Gül Dilbaz - Ertan şimşek hocam yazı muhteşem hatimda uygulayacağım

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 19:26
11

Si̇vasli - Güzel bir makale. Çok değişik persfektiflerdende ele alınabilir. Stresten veya travmadan kurtulmanın en güzel yolu kendi kendimize telkin olmalıdır. Oda şu cümledir. DÜNYANIN SONU DEĞİL YA.

NE demiş Filozof. GEÇMEYECEK SIKINTI, BİTMEYECEK ÖMÜR YOKTUR.

Eline ve Emeğine sağlık. İnsanları aydınlatıcı bir çalışma.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 19:15
10

Gonca Gül Dilbaz - Ertan şimşek hocamıza çok teşekkür ediyorum çok güzel okudum hareket harika

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 19:12
09

Gonca Gül Dilbaz - Elinize sağlık çok güzel okudum muhteşem

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 19:11
08

Berkay Yalın - Ertan Şimşek bey konuyu detaylı ve yalın bir dille çok güzel ele almış teşekkürler

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 18:50
07

Samet - Detaylı açıklamalar için teşekkürler güzel bir yazı olmuş

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 18:48
06

Sadik Aksoy - Iki yil once TED Kolejine öğrencilere sinava ilişkin motive ve zaman kavraminin önemini anlatmiştı. Gerek idareye gerek ise öğtencilere olumlu etkiler birakmıştı. Bilgileri yerinde Ertan beyin???

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 18:36
05

Ahmet Hakan Öztürk - Ertan Şimşek bey kaleminize yüreğinize sağlık çok güzel anlatmışsınız,duygusal dayanıklılığımızın maximum seviyede olması için püf noktalarını ince mesajları aldık saygılarımla..

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 18:23
04

Tasarım Hüseyin Küçük - Sevgili Hocamizin bilgisi ve bilgi aktarması çok güzel

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 08 Ekim 18:18
03

Sevvqqll - çok güzel yazmissiniz ertan simsek elinize emeginize saglik

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 14:48
02

Ramazan Turan Batman - Merhaba doğrusu güzel bir çalışma olmuş. hayat kolay değil bugün..o sebepten bu bilgileri tatbik etmek bizlere iyi gelecektir uUnutmayalım hayat bizlere mavi boncuk sunmayacaktir..lâkin bizler alışkanlıklarınızı değiştirip pozitif bir hale getirebiliriz..Ertan bey emeğinize sağlık..tşk.ederim..

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 06:03
01

Mehmetm - Bilgilendirici bir makale özellikle maddelerin içeriklerinin detayları makalenin açıklayıcı yönünü arttırmış elinize emeğinize sağlık.

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 07 Ekim 21:49