TÜRK MİLLETİNİN YENİ ANAYASAYA İHTİYACI VAR

Şimdi bazı yazarlar hemen atlayacak ben demiştim diye hasta arkadaş hali yok, bazıları da Amerika istemiyor işi bitti başka çaresi yok diyecektir. Biz tv izleyemiyoruz vaktimiz inanınız yoktur. Sosyal medyada kısa bilgiler bize yetiyor çünkü yaşıyoruz zaten gerçeği manipülasyondan öğrenemeyiz.

Bunlar google ve sosyal medya arenasından alınan bilgilerin "içselleştirilmiş kopyalama" metodu ile halka aktarımIdır bilgi ve vizyona dayalı değildir, tabir şahsımıza aittir.

2 dakikalık bir video yayınında Sayın Cumhurbaşkanımızın söylediklerini anlattık, iki dakika bakınız bizim vizyonumuzu nasıl da tetikledi birçok stratejik olasılıkları önceden yazdık. Bunları köşe yazıları yazdığımız gazete ve internet sitelerinden takip edip okuyabilirsiniz.

Şimdi Finalin gelecek vizyonunu aktaralım; Siyasetin gerçekleri tarihin geçmişinde kayıtlıdır, vardır. Gerçek bir örnek verelim bir lider eğer "yasa" gereği son seçimim diyorsa ve oy istiyor sa, meâli şudur; “Bu benim son seçimim oy verin beni onere edin. İstanbul'u verin imkansızı verin beni çok mutlu edersiniz. Bu işin magazin kısmı oy isteme formülü.

Akademik yorumumuz şudur; Sayın Cumhurbaşkanımız diyor ki; Anayasa gereği son seçimim. Peki Anayasa değişikliğinde yeni anayasa Cumhurbaşkanlığı aday şartını 3 kezden 5 kez'e çıkarırsa veya kaldırırsa ne olur o zaman tekrar aday olabilir mi ???

Helallik istemişti hatırlayın o zaman da adaylık tartışması vardı iyi hatırlayın.

Kendi isteği ile veya emperyal güçlerin dayatması hariç gitmez. Çünkü şu anki yasa 6 ay sonra mülga yani eski yasa hükmünde geçerliliği olmayacak.

Yeni yasanın geçeceğinden %100 eminiz. Bu senaryo %100'e göre kurgulandı ve anayasa hazırlığı 3,5 yıldır sürüyor "Otokratik Üniter" bir anayasa vaadediliyor. ”Laik Muhafazakar Bilişim Yönetişim Sistemi” ile yumuşak Otokrasi ile denge ve denetleme sistemini kapsayacak demokrasinin teminatı Üniter sisteme modelleştirilecektir 

Bu anayasanın bir kaç aktörleri vardır.

1-Devlet bekasını ilgilendiren anayasaya geçme si elzem olan yasalar.

2- Devlet bürokrasisini ilgilendiren yasalar.

3- Uluslararası anayasa gereği "aktör" konumumuz gereği anayasaya girmesi elzem olan yasalar.

4- Belediye bürokrasisi ve belediye gelirlerinin siyasallaşmaması için elzem yasalar. Belediye oligarşisinin sonlandırılması.

 

5-Cumhurbaşkanlığı Başkanlık Sistemi modelinin tek adam sisteminden denge ve denetleme sisteminin uygulanabilirliğinin otokratik ülke rejimlerinden bölgemizin jeostratejik ve jeopolitik konumuna göre daha iyileştirilmiş haliyle  anayasallaşması.

6- Anayasal İktisat kanunların eşitlik ve sosyal devlet ilkesine uygun hale getirilmesi için elzem olan eko-politik yasaların anayasa konulması.

7- "Anayasal Yaşam Hakkı" yaşam hakkı sosyal devlet ilkesidir hangi rejim olursa olsun bu toprakların vatandaşı birinci sınıftır ve yaşam hakkı elzemdir. Barınma, eğitim, beslenme ve sağlık her sorunun ötesinde elzemdir. "Anayasal Yaşam Hakkı" yaşamı idame ettirirken devletin anayasal iyileştirmesidir, anayasallaşmalıdır.

8- YÖK Kanunu uluslararası normlar çerçevesinde dünyaca kabul görmüş hale getirilerek  yasaların anayasallaşması.

9- Kişi işsizse tüm sağlık giderinin devletin üstlenmesi yasalaşmalı.

Yaşlı bakıma muhtaç kimsesizlerin kimi sosyal devlet olmalı bu kimsesizlerin "yaşam hakkını" anayasallaştırmak devletin görevidir.

Daha birçok konularda anayasaya geçmesi düşünülen elzem yasalar anayasallaşmalıdır.

Uyuşturucu ile mücadelede caydırıcı Hollanda modeli bir uygulama araştırılmalı Türk örf ve aile yaşam geleneğine uygun halde anayasallaşmalı. 

Tüm bu maddeleri devlet yönetiminin denge ve denetleme mekanizmasının uygulanabilir hale gelmesi elzemdir ve devlet bekası gereği öncelik devlet yönetim sisteminin dijital çağa uygun anayasallaşmasıdır.

Devlet tüm bu kritik anayasal değişikliklerin Sayın Erdoğan döneminde yasalaştırılabileceğini öngörüyor.

Anayasalar doktrinlerden örnek alınarak halkın örf, adet, gelenek ve uluslararası sosyal devlet ilkesi gereği milletin refahı ve güvenliği için yapılır ve genelde büyük değişiklikler ekonomik buhranlar sonucunda rejim değişikliği statüsü ile anayasallaşır.

Reformdan ileri devrim niteliğindedir. Türk milletinin böylesine yeni anayasaya ihtiyacı vardır pansuman tedavisini geçtik "yaşam hakkı" son nefesinde, 100 yılı doldurduk çağ yepyeni fenomen bir çağdır.

"Cyber ​​Quantum Politics Digital Age"

"Siber Quantum Politika Dijital Çağ"

Devlet çağı ıskalamak istemiyor net.

İngiliz Anayasası yazılı anayasa değildir örf hukuku ve kanıksanmış  içtihata dayalı normlaşmış kanunlar bütünüdür yaşam ve tarihsel medeniyetleşme süreç geleneğinden gelir.

 

Rusya komünist model Türk milletinin yaşam hukukuna pek uygun değil bazı örnekler alınabilir mesela Saint Petersburg belediye yönetim sistemi kanton stratejisi hariç ekonomik denetim sürecinin istikrarı için incelenebilir, biz inceledik kesinlikle anayasa yapıcılar bu konuya eğilmeli. Güvenlik Fransız ve İtalya'dan alınsa da miadını çoktan doldurmuştur.

Vatandaşlık kanununun değişmesi elzemdir. Sadece para ile vatandaşlık verilemez şartların Avrupa normlarında yaşam geleneğimizi bozmayacak, bozdurmayacak nitelikte anayasallaşmalıdır.

Yeni kurulacak Partilerin ve mevcutların manifestolarını yaparken İngiliz İşçi Partisi manifestosunu iyi incelemeliler revizyon veya yeni manifestolarını Türk Siyasi Tarihi ve toplumsal yaşam geleneği normlarında yeni çağa uygun hale getirilmelidir.

Devlet ASA yöntemi olan Algoritmik Stratejik Analitik Sistem dediğimiz Bilişim Yönetişim Sistemi ile Denge ve Denetleme Sistemine göre Sosyal Devlet İlkesine uygun yönetilmelidir

Akademik Devlet Bilişim Yönetişim Sisteminin Anayasallaşma sürecini  kısmen aktardık.

Şimdi bu vizyon dahilinde yakın gelecekte neler olabilir bir iki olasılık dahilinde siz kıymetli okurlarımıza iletmek isteriz;

1- 31 Mart 2024 Yerel Seçimler Analiz Olasılıkları;

İstanbul Seçimleri gelecek anayasallaşma süreci vizyonunun şekillenmesinde önemli bir  lokomotiftir.

-Sayın İmamoğlu kazanırsa iki olasılık vardır;

Birinci Olasılık; Belediye Başkanlığı sürecinde Partisi CHP vasıtasıyla Devletin katalizör parti görevini devlet siyasi geleneğin partisi konumu görevini üstlenen MHP'yi yanına alarak Türkiye’yi erken seçime götürmek isteyebilir şartları belirleyecek aktörler Devlet, Sayın Erdoğan'ın kendi ekibinin güvenliği ve devletin elzem anayasa maddelerinin yasalaşmasına erken seçim öncesi destek verilmesi şartı öngörülecektir. Çünkü devlet bekası gereği kesinlikle zar atmaz.

İkinci olasılık; Sayın İmamoğlu seçimi kazanır anayasa değişikliği sürecinde ya CHP'nin başına geçer tüzük değişikliği ile CHP'yi yeni dönem çağın modernitesi gereği yeni uygulanabilir bir manifestoyu genel kurulda onaylatır ya da 4 eğilimi kucaklayan yeni  bir parti kurarak Cumhurbaşkanlığı seçimlerine hazırlanır. Anayasalaşma sürecinde Sayın Erdoğan'ın yasa gereği son dönemini noktalayabilir.

Her iki halde de devlet elzem olan yasalarını anayasallaştımak isteyecektir. Devletin Partisi TBMM'inde yeterli sayıyı Devlet bulacaktır, eminiz. Sayın Erdoğan da bu sürecin baş aktörü olduğu için onun istekleri göz ardı edilmeyecektir aslında bu bir ulusal ve uluslararası sessiz mutabakatın sonucun da gelişecek sessiz bir anlaşma niteliğinde gerçekleşecektir.

 

Sayın Kurum kazanırsa Cumhurbaşkanlığı seçimleri zamanında ya da biraz daha öne çekilerek normal sürecinde yapılır tabi anayasallaşma kartı elinde olduğu için kendi ekibi ve partisi için elzem olan yasaları anayasalaştırabilir CB süresini uzatabilir mi uzatabilir ???

Saint Petersburg modelinde olduğu gibi kanton sistemi hariç merkezden yönetimi benimseyebilir mi ? Yüksek olasılıkla benimseyebilir.

İstanbul'u alan Parti veya aktörler gelecek anayasalaşma sürecini başta devlet, ulusal ve uluslararası denge gereği birlikte belirlerler.

Ekonomik kriz ve bölgemizdeki vesayet savaşları öngörülerek yeni çağ anayasası "Otokratik Üniter Bilişim Yönetişim Sistemi" modeli ile anayasalaşacaktır.

Burada Otokrasi ekonomik modeller de gerçekleşecektir, yaşam hukuku demokratik olmalıdır. Üniter kısmına gelirsek bir nevi yumuşak otokratik yapının demokratikleşmesi ve korunmasını sağlayacak sistemin muhafazası olacaktır.

Devlet "Laik Muhafazakar Bilişim Yönetişim Sistemi" ile yönetilecektir.

Bu öngörülerimiz bir nevi noter niteliğindedir. Yukarıda da yazdığım gibi köşe yazıları yazdığımız gazete ve internet sitelerinden takip edip okuyabilirsiniz.

 

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Demirhan Durmuş Çelen - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Son Saat Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Son Saat Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Son Saat Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Son Saat Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.