DOLAR 15,9150 0.43%
EURO 16,8315 -0.09%
ALTIN 943,630,35
BITCOIN 4827592,99%
İstanbul
21°

AÇIK

02:00

İMSAK VAKTİ

RAMAZANDA OMURGA SAĞLIĞINI KORUMANIN YOLLARI

RAMAZANDA OMURGA SAĞLIĞINI KORUMANIN YOLLARI

16.04.2022 10:11
Oruç tutmak bedenin ve zihnin iyileşmesidir,saflaşmasıdır…1 aylık süreç içerisinde oruç tutarken beden sağlığımızı ihmal etmemeliyiz.Omurga ve iskelet yapısında hastalığı olanların ve omurga sağlığını korumaya özen gösterenlerin Ramazan ayı süresince  dikkat edilmesi gereken noktaları şunlardır;
Suyun bedenimiz için önemi büyük , vücudu susuz bırakmak birçok beden sorunlarına sebep olmaktadır.İftar ve sahur arası vücut kitlenize uygun miktarda su tüketimini sağlayın !
Omurga sağlığımızı korumanın en öncelikli kriteri kilo! Omurga esnekliğini sağlayan diskler, eklemler,  bağlar ve kaslar fazla kiloların baskısı nedeniyle aşırı yüklenmeye maruz kalmakta ve deforme olarak bel fıtığına neden olabilmektedir. Ayrıca vücudun ağırlık merkezini değiştirerek bel kaymalarına zemin hazırlayabilmektedir. Fazla kilolarınızı vererek bel fıtığı riskini azaltabilirsiniz.
Gün içinde nefsimizi  terbiye ederken iftar saatinde buna devam edelim,abartılı yemeklerden kaçınalım.
Pandemi süreci ve Oruc tutmakla birlikte hareketsizlik iskelet sisteminin en büyük düşmanıdır.Nabzınızı fazla arttırmadan , gün içinde açlığınızında el verdiği kadar hafif tempolu egzersizleri ihmal etmeyin.Gündüz yapamıyor olsanız dahi iftar sahur arası yasak saatleri olduğu için evde sabit yerde hafif tempolu bir yürüyüş ve daha önce paylaştığım omurga sağlığı egzersizlerini yapmaya çalışın.
Uyku düzeninize özen gösterin zihin ve beden sağlığımız ,güçlü bağışıklık düzenli uykudan geçiyor.Unutmayın ki düzenli ve kaliteli uyku hastalıklara yakalanma oranını düşürür.
Oruçlu iken almanız gereken veya takviye iskelet sisteminizi güçlendirecek D vitamini ,C vitamini gibi takviyelerini iftar sonrası muhakkak kullanmaya devam edin.İftarda uzun süren açlığa bağlı kapasitenizin üstünde yemek yemeyin, sahurunuzu kahvaltı gibi yapın kemiklerini güçlendiren besinleri tüketin.Kalsiyum ,protein,D vitamini ,C vitamini içerikli besinlere sofranızda mutlaka yer açın.Ayrıca yumurta ,baklagiller,süt ürünlerini düzenli olarak tüketin …Karbonhidrat ve yağ tüketimini mümkün oldukça azaltın …

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

POPÜLER HABERLER

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.